Om innovationsupphandling
Utgångspunkten vid innovationsupphandling är att möta verksamhetens behov och utmaningar, inte bara ersätta nuvarande produkter eller tjänster. Innovationsupphandling innebär ett större och bredare perspektiv på behov och hur de kan tillgodoses jämfört med traditionell upphandling. Det kan handla om att upphandla helt nya lösningar som inte finns på marknaden, men även lösningar som inte finns i andra sektorer, eller till och med lösningar som redan finns i den relevanta sektorn, men som ännu inte kommit beställaren till dels. Det centrala är att verksamhetens behov och utmaningar sätts i centrum.
Om metodböckerna
Metodböckerna bygger på den erfarenhet som byggts upp på Karolinska Universitetssjukhuset inom det innovationsupphandlingsprogram som genomförts för medicinsk teknik samt information- och kommunikationsteknologi i Huddinge och Solna. De har tagits fram av Karolinska Universitetssjukhuset i samarbete med EY. Den andra och tredje metodboken delfinansierades av Vinnova och den tredje togs fram i samarbete med Upphandlingsmyndigheten. Du kan hitta alla tre böcker här.
Denna hemsida ägs och administreras EY. Kontaktperson: Linda Andersson, linda.m.andersson@se.ey.com |